گزارش شماره یک
جلسه‌ای به منظور بررسی مسائل پیش‌آمده در مورد ویروس کرونا در تاریخ ۴ اسفند ۹۸ در خانه کودکیار صباشهر برگزار شد. در این جلسه بعد از بررسی جوانب تصمیمات زیر گرفته شد:
-خانه‌های کودکیار تا آخر تعطیلات نوروز تعطیل شوند.
-در این مدت تعطیلی، هفته‌ای یک بار برای بچه‌ها کارگاه ۴۵ دقیقه‌ای آموزش بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس و مراقبت‌های بعد از ابتلا به آن همزمان در صبا شهر و شاهد شهر برگزار می‌شود.
-تعداد کودکان شرکت‌کننده در هر کارگاه ۱۵ نفر باشد و ۶ نفر نیروی داوطلب برای مدیریت کارها و آموزش حضور داشته باشند. با ورود بچه‌ها دو نفر مسئول اسپری ضد عفونی به دستها می‌شوند و نحوه‌ی درست دست شستن رو به ‌آن‌ها همان‌جا توضیح کوتاهی می‌دهند.
-بچه‌ها با فاصله زمانی وارد مدرسه شوند و روی صندلی‌هایی که به اندازه‌ی یک متر و نیم از هم فاصله دارند می‌نشینند.
-محتوای آموزشی را با نشان دادن یک کلیپ کوتاه از نحوه‌ی دست شستن و اجرای دوباره‌ی آن با بازی و بعد شروع مباحث آموزشی لازم با گفتگو کردن با خود بچه‌ها و جمع‌بندی بحث‌ها توسط تسهیلگر انجام می‌شود.
-قرار شد در گفتگو با بچه‌ها حواسمان باشد که از المان‌هایی که در زندگی آن‌ها وجود دارد استفاده کنیم. به طور مثال بعضی بچه‌ها ممکن است در دستشویی خانه‌شان فقط آفتابه باشد یا کودکانی داریم که زباله گرد هستند و… بادر نظر گرفتن شرایط و نوع زندگی آن‌ها وارد گفتگو و آموزش شویم.
-خروج بچه‌ها، که باز با فاصله‌ی زمانی و تک تک خواهد بود.
اگر کودکی نتوانست به هر دلیلی در این کارگاه شرکت کند، چند نفر نیروی داوطلب به درب منزل‌هایشان رفته و توضیحات لازم را می‌دهند.
به تعداد بچه‌ها صابون مایع تهیه شده و قرار شد که به هر بچه‌ای یک عدد داده شود. متاسفانه هنوز ژل ضدعفونی و ماسک پیدا نکردیم و به محض اینکه این اقلام تهیه شدند، آنها را توزیع خواهیم کرد.